Proces recenzji

Procedura recenzowania uwzględnia zalecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego
opracowane przez Zespół do Spraw Etyki w Nauce i opisane w „Dobre praktyki
w procedurach recenzyjnych w nauce”, Warszawa, 2011 r.

 

Zasady recenzowania
1. Autor/autorzy zgłaszając tekst do publikacji, wyraża/wyrażają tym samym zgodę na
poddanie manuskryptu procesowi recenzowania.

2. Teksty poddawane  wstępnej ocenie wewnętrznej o charakterze formalnym
i merytorycznym przez Redakcję czasopisma.

3. Manuskrypty opiniowane  przez kompetentnych i rzetelnych ekspertów.
4. Teksty recenzowane  poufnie i anonimowo z zastosowaniem „podwójnie ślepej
recenzji”, tj. recenzenci nie wiedzą, kto jest autorem, autor nie wie, kto recenzuje jego
wytwór.

5. Recenzji tekstów dokonuje dwóch zewnętrznych (tj. niezatrudnionych w uczelni
wydającej czasopismo) ekspertów minimum ze stopniem doktora habilitowanego lub
doktora.

6. Recenzenci powinni być zatrudnieni w innej placówce niż autor manuskryptu i nie może
istnieć konflikt interesów z autorem/autorami tekstu.

7. Recenzentom nie wolno wykorzystywać wiedzy na temat manuskryptu przed jego
publikacją.

8. Autor tekstu naukowego otrzymuje dwie recenzje do wglądu, tym samym jest
informowany o wynikach recenzji.

9. Autor poprawia tekst zgodnie z zaleceniami recenzenta.
10. Poprawiony tekst jest publikowany.
11. Korespondencję z autorem/autorami prowadzi Redakcja czasopisma.

okladka

Tom 85 Nr 2 (2024)
Opublikowane: 2024-12-12


ISSN: 0137-818X
10.71358

Wydawca
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS

Licencja CC

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.