Mowa małego dziecka to pole rozważań i temat publikacji wielu autorów, bowiem jest to niezwykłe narzędzie i środek komunikacji z otoczeniem. Dlatego też zaburzenia w nabywaniu mowy znajdują się w centrum uwagi logopedy – terapeuty. Artykuł porusza zagadnienie polisensorycznej stymulacji uwzględniającej rozwojowe sekwencje w nabywaniu mowy oraz opisuje wykorzystanie w terapii wyrażeń dźwiękonaśladowczych, gestów naturalnych i systemowych (jak np. Makaton). W artykule podkreślono znaczenie muzyki w procesie nabywania mowy dźwiękowej oraz stymulację zmysłową, zwłaszcza przedsionkową i proprioceptywną, a także zaprezentowano wymierne efekty pracy terapeutycznej z wykorzystaniem studium indywidualnych przypadków.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.