Aamodt, M. (2010). Industrial/organizational psychology: An applied approach. Belmont: Wadsworth.
Google Scholar
Bańka, A. (2014). Konstrukcja i wstępna charakterystyka psychometryczna Skali Motywacji Osiągnięć w Karierze. Czasopismo Psychologiczne, 20(1), 149–164.
Google Scholar
Baldwin, M.L., Schumacher, E.J. (2002). A note on job mobility among workers with disabilities. Industrial Relations: A Journal of Economy & Society, 41(3), 430–444.
Google Scholar
Bell, E.C., Mino, N.M. (2015). Employment Outcomes for Blind and Visually Impaired Adults. Journal of Blindness Innovation and Research, 5(2).
Google Scholar
Czerw, A. (2013). Co ludzie myślą o pracy zawodowej? Konstrukcja metody diagnozującej postawy wobec pracy. Psychologia Społeczna, 2(25), 219–233.
Google Scholar
Dobrowolska, M., Stasiła-Sieradzka, M. (2018). Czynniki indywidualne i środowiskowea postawy wobec pracy młodzieży z grupy NEET. Czasopismo Psychologiczne – Psychological Journal, 24(1), 179–187.
Google Scholar
Dziurla, R. (2020). Kierunek dopasowania kulturowego z perspektywy przedstawicielisprawnej większości w wybranych obszarach funkcjonowania społecznego. Societas/Communitas „Studia o niepełnosprawności”, 2–2(26-2), 85–108.
Google Scholar
Fotiadou, E., Christodoulou, P., Tsimaras, V.K., Mousouli M., Soulis, S. (2014). MotorDevelopment and Self-Esteem of Children and Adolescents with Visual Impairment. Journal of Education and Practice, 5(37), 97–106.
Google Scholar
Garaigordobil, M., Bernarás, E. (2009). Self-concept, Self-esteem, Personality Traits andPsychopathological Symptoms in Adolescents with and without Visual Impairment. The Spanish Journal of Psychology, 12(1), 149–160.
Google Scholar
Gronmo, S.J., Augestad, L.B. (2000). Physical activity, self- concept, and global self-worth ofblind youths in Norway and France. Journal of Visual Impairment & Blindness, 94, 522–527.
Google Scholar
Golub, D.B. (2006). A Model of Successful Work Experience for Employees Who AreVisually Impaired: The Results of a Study. Journal of Visual Impairment & Blindness,100(12), 715–725.
Google Scholar
Guichard, J. (2007). Transition. W: J. Guichard, M. Huteau (red.), Orientation et insertion professionnelle. 75 concepts cles (s. 427–435). Paris: Dunod.
Google Scholar
Guichard, J., Huteau, M. (2005). Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Halder, S., Datta, P. (2012). Insight into self-concept of the adolescents who are visually impaired in India. International Journal of Special Education, 27, 86–93.
Google Scholar
Huurre, T. M., Aro, H. M. (2000). The psychosocial well-being of Finnish adolescents with visual impairments versus those with chronic conditions and those with nodisabilities. Journal of Visual Impairment& Blindness, 94(10), 625–637.
Google Scholar
Kanangottu L. N., Sathiyaseelan A. (2014). Self-esteem among physically disabled andvisually disabled late adolescents. International Journal of Technical Research and Applications, 10, 31–39.
Google Scholar
Kot, P. (2018). Związek samooceny ze skutecznością tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy. Polskie Forum Psychologiczne, 1(23), 172–187.
Google Scholar
Lifshitz, H., Hen, I.,Weisse, I. (2007). Self-concept, Adjustment to Blindness, and Quality of Friendship Among Adolescents with Visual Impairments. Journal of Visual Impairment& Blindness, 101(2), 1–20.
Google Scholar
Lipka, A., Król, M., Waszczak, S., Winnicka-Wejs, A., (2010). Kształtowanie motywacji wewnętrznej. Koszty jakości i ryzyko. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Lopez-Justicia, M.D., Pichardo, M.C., Amezcua, J. A., Fernandez, E. (2001). The self-conceptsof Spanish children and adolescents with low vision and their sighted peers. Journal of Visual Impairment & Blindness, 95, 150–160.
Google Scholar
Łaguna, M. (2010). Przekonania na własny temat i aktywność celowa. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Łaguna, M., Lachowicz-Tabaczek, K., Dzwonkowska, I. (2007). Skala Samooceny SES Morrisa Rosenberga – polska adaptacja metody. Psychologia Społeczna, 2, 164–176.
Google Scholar
Majewski, T. (1995). Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych. Warszawa: Centrum Badawczo-Rehabilitacyjne Osób Niepełnosprawnych.
Google Scholar
Obiakor, F.E., Stile, S.W. (1990). The self-concepts of visually impaired and normally sighted middle school children. Journal of Psychology, 124(2), 199–210.
Google Scholar
Olszak, A. (1994). Z badań nad samooceną i aspiracjami młodzieży niewidomej liceów zawodowych. Scholasticus, 1–2, 33–40.
Google Scholar
Papadopoulos, K., Montgomery, A. J., Chronopoulou, E. (2013). The impact of visual impairments in self-esteem and locus of control. Research in Developmental Disabilities, 34(12), 4565–4575.
Google Scholar
Pinquart, M., Pfeiffer, J.P. (2013). Identity development in German adolescents with and without visual impairments. Journal of Visual Impairment & Blindness, 107, 338–349.
Google Scholar
Randolph, D.S. (2004). Predicting the effect of disability on employment status and income. Work: A Journal of Prevention, Assessment & Rehabilitation, 23(3), 257–266.
Google Scholar
Rosenblum, L.P. (2000). Perceptions of the impact of visual impairment on the lives of adolescents. Visual Impairment & Blindness, 94, 434–445.
Google Scholar
Rożnowski, B., Kot, P. (2016). Przenoszenie przekonania o własnej skuteczności w nową rolę życiową: model moderacyjny i mediacyjny. Czasopismo Psychologiczne, 22(2), 205–228.
Google Scholar
Sakowicz-Boboryko, A., Szada-Borzyszkowska, J., Otapowicz, D., Bilewicz, M. (2021). Aktywność zawodowa kobiet z niepełnosprawnością – stan, uwarunkowania i potrzeby. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Google Scholar
Skarżyńska, K., Chmielewski, K. (2001). Praca w życiu Polaków: wewnętrzna potrzeba czy konieczność bytowa? Studia Psychologiczne, 1, 141–159.
Google Scholar
Świtała, I.M. (2015). Praca człowieka w wymiarze autotelicznym i instrumentalnym – wybrane aspekty aksjologii pracy. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 1, 57–68.
Google Scholar
Zaorska, M. (2013). Status społeczno-zawodowy niewidzących kobiet w wieku 50+. Rocznik Andragogiczny, 20, 223–236.
Google Scholar
Zaorska, M. (2014). Osoba z niepełnosprawnością na drodze aktywizacji zawodowej – wybrane problemy a realia współczesnej rzeczywistości społecznej. Rocznik Andragogiczny, 21, 227–236.
Google Scholar
Zaorska, M. (2015). Tyflopedagog wobec problemu aktywności życiowej – zawodowej i pozazawodowej osób dorosłych z niepełnosprawnością wzrokową. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT.
Google Scholar