Proces recenzji

Pierwszym etapem procesu recenzowania jest weryfikacja manuskryptu przez Redakcję czasopisma m.in. pod kątem spełniania wymogów merytorycznych, formalnych oraz zgodności z profilem czasopisma. W przypadku niespełniania powyższych wymogów tekst może zostać odrzucony bądź skierowany do korekty autorskiej.

Po pozytywnej weryfikacji artykuł kierowany jest do recenzji. 

Artykuły recenzowane są poufnie i anonimowo („podwójna ślepa recenzja”) przez dwóch ekspertów niepozostających w konflikcie interesów z Autorem, spoza jego jednostki afiliacyjnej zgodnie z „Dobrymi praktykami w procedurach recenzyjnych w nauce” (2011) opracowanymi przez MNiSW. Recenzentom nie wolno wykorzystywać we własnych publikacjach i dydaktyce treści tekstów przed ich publikacją. Recenzenci kwalifikują tekst jako: do przyjęcia bez poprawek, do przyjęcia po uwzględnieniu zmian i poprawkach, do przyjęcia po poprawie i ponownej recenzji bądź do odrzucenia.

Autor tekstu zostaje poinformowany o opinii Recenzentów i otrzymuje recenzje do wglądu. Następnie poprawia tekst zgodnie ze wskazówkami Recenzentów oraz odnosi się w liście kierowanym do Recenzentów do każdej z uwag. Dopuszcza się możliwość skierowania tekstu do recenzji więcej niż jeden raz. W przypadku niestosowania się Autora do uwag Recenzentów bez wyraźnego uzasadnienia Redakcja może odmówić dalszego procedowania tekstu.

W przypadku znacznej rozbieżności pomiędzy opiniami recenzentów powoływany jest Superrecenzent.

Warunkiem opublikowania artykułu jest pozytywna opinia recenzentów.


Tom 71 Nr 29 (2024)
Opublikowane: 2024-12-12


ISSN: 0033-2860
10.71358

Wydawca
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.