Proces recenzji

W miesięczniku „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” procedura recenzowania zgodna jest z wytycznymi Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego zawartymi w broszurze „Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce” (2011) .

  1. Autor/Autorzy zgłaszając tekst do publikacji, wyraża/wyrażają tym samym zgodę na poddanie tekstu procesowi recenzowania.
  2. Teksty poddawane są wstępnej ocenie wewnętrznej o charakterze formalnym i merytorycznym przez Redakcję czasopisma.
  3. Teksty opiniowane są przez kompetentnych i rzetelnych ekspertów.
  4. Teksty naukowe recenzowane są poufnie i anonimowo z zastosowaniem „podwójnie ślepej recenzji”, tj. recenzenci nie wiedzą, kto jest Autorem, Autor nie wie, kto recenzuje jego wytwór.
  5. Pomiędzy recenzentami a autorem/autorami tekstu nie może istnieć konflikt interesów.
  6. Recenzja musi mieć formę pisemną i kończyć się jednoznacznym wnioskiem o dopuszczeniu tekstu do publikacji lub jego odrzucenia.
  7. Zasady kwalifikowania lub odrzucenia publikacji lub\i formularz recenzencki są podane do wiadomości autora.
  8. Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji nie są ujawniane; raz w roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości tylko listę recenzentów.
  9. Deklaracja o wersji oryginalnej (zapora ghostwriting).
    • Autorzy winni poświadczyć, że wersja artykułu jest wersją oryginalną.
    • Redakcja oświadcza, że wersja drukowana miesięcznika jest wersją pierwotną.
    • Szablon recenzji do pobrania – Recenzja szablon
  10. Autor ma prawo wycofać tekst po zrecenzowaniu, jeśli okres oczekiwania na opublikowanie będzie dłuższy niż rok.
okładka

Tom 635 Nr 10 (2024)
Opublikowane: 2025-01-20


ISSN: 0552-2188
10.71358

Wydawca
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS

Licencja CC

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.