Obecność pracowni technicznych w szkołach podstawowych jest rekomendowana w zapisach podstaw programowych (2017, 2024). Nie istnieją jednak szczegółowe wytyczne, jak te pracownie powinny wyglądać. W artykule przedstawiamy wyniki dociekania, jakie są ramy prawne i zalecenia metodyczne zakładania pracowni – czym powinien kierować się dyrektor, by wyposażyć pracownię techniczną w szkole podstawowej tak, by była funkcjonalna i bezpieczna. Artykuł interpretuje prawo oświatowe, a także zawiera wnioski z rozporządzeń i informacje uzyskane z korespondencji z różnymi instytucjami. Postulujemy konieczność opracowania jasno sformułowanych kryteriów tworzenia pracowni technicznych w szkołach. Zauważamy, że coraz bardziej dojmujące zjawisko niezaradności technicznej dorosłych może być efektem zaniedbań w zakresie edukacji technicznej na poziomie szkoły podstawowej.
Pobierz pliki
PDFZasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.