Abstrakt Celem artykułu jest przedstawienie rozwiązań systemowych ukierunkowanych na wprowadzenie początkujących nauczycieli do pracy w szkołach w Irlandii. Przybliżono w nim główny program, a zarazem swoisty proces w tym systemie – ‘Droichead’. W języku irlandzkim słowo to oznacza most i jest łącznikiem między kształceniem akademickim a praktyczną realizacją zawodu nauczyciela. Artykuł zawiera charakterystykę potrzeb młodych nauczycieli w Irlandii, zarys modelu ich kształcenia wraz z uwzględnieniem praktyk zawodowych a także opis elementów systemu wsparcia dla NQT obejmujących między innymi: PST (Professional Support Team), PDST (Professional Development Service for Teachers), OIDE, The Teaching Council, NIPT (National Induction Programme for Teachers), NCSE (National Council for Special Education).
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.