Artykuł ma charakter przeglądu wyników badań nad potrzebami początkujących nauczycieli w wybranych krajach europejskich. Dotyczy krajów, w których realizowany jest projekt Erasmus+ ‘Digital Academy in teaching practice for a seamless transition from pre-service to in-service’ (2023–2025), a więc: Belgii, Czech, Hiszpanii, Irlandii i Polski. Badania nad potrzebami nauczycieli są systematycznie prowadzone w Belgii, Irlandii i Czechach. Z tych krajów pochodzą więc aktualne dane, na podstawie których można było wysunąć wnioski, że potrzeby zawodowe nauczycieli są podobne. Specyfika dotyczy głównie kwestii bezpieczeństwa pracy, w tym trybu i warunków zatrudnienia, obciążenia pracą biurokratyczną oraz kwestiami ewaluacji pracy nauczycieli. Polscy i hiszpańscy partnerzy projektu przeprowadzili badanie potrzeb nauczycieli do 5 lat stażu zawodowego przed rozpoczęciem budowania platformy mentoringowej (w roku 2023). Dane są w trakcie opracowania.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.