Opublikowane: 2024-12-12

Uzgadnianie pojęć w projekcie Digital TA

Aldona Kopik

Abstrakt

W artykule przedstawione zostały wypracowane i przyjęte w projekcie Digital TA pojęcia. W tekście przedstawiono tylko najważniejsze z nich: uczelnia, szkoła, ośrodek doskonalenia nauczycieli, nauczyciel akademicki, nauczyciel początkujący, dyrektor szkoły, mentor, staż/praktyka, opiekun stażu/praktyk. W wielu przypadkach pojęcia były rozumiane podobnie, ale różnice definicyjne w krajach partnerskich sprawiały, że należało je doprecyzować. Nazewnictwo dotyczące nauczyciela początkującego (beginning teacher, novice teacher, newly qualified teacher) wymagało uporządkowania w pierwszej kolejności. Na podstawie przeglądu literatury oraz ustaleń poczynionych w ramach przygotowań do realizacji projektu współuczestnicy projektu z takich krajów, jak: Belgia, Czechy, Hiszpania, Irlandia i Polska ustalili, że w projekcie Digital TA za nauczycieli początkujących będzie się uznawać absolwentów studiów wyższych uprawniających do wykonywania zawodu nauczyciela w okresie zatrudnienia od 1 do 5 lat.

Słowa kluczowe:

uzgadnianie pojęć, początkujący nauczyciel, mentor początkującego nauczyciela, dyrektor, inkluzja zawodowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kopik, A. (2024). Uzgadnianie pojęć w projekcie Digital TA. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 634(9). https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.8983

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.