Komisja Europejska w planie rozwoju europejskiego obszaru edukacji wpisała tworzenie tzw. Akademii Nauczycielskich w ramach projektów Erasmus+. Celem artykułu jest rozpoznanie sieci współpracy jako strategii radzenia sobie z problemami początkujących nauczycieli w procesie ich tranzycji do zawodu. Autorzy analizują działania międzynarodowej społeczności edukacyjnej (projekt Digital TA) składającej się z przedstawicieli pięciu krajów: Belgii, Czech, Hiszpanii, Irlandii, Polski i odnoszą je do założeń projektów Akademii oraz dotyczących budowania uczącej się społeczności. Autorzy wskazują na mechanizmy budowania sieci współpracy w utworzonej platformie cyfrowej, przygotowanej z wykorzystaniem metodologii uczenia się opartego na rozwiązywaniu problemów (PBL), mentoringu i uczenia się w pracy, studium przypadków oraz cyfrowych narzędzi do wspomagania autorefleksji nauczyciela.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.