Opublikowane: 2024-12-12

Budowanie międzynarodowej sieci naukowców i praktyków na przykładzie projektu Digital TA

Agnieszka Szplit , Thomas Andre Prola , Josep Alemany Iturriaga , Emmanuel Soriano Flores , Leticia Fraga , Samuel Brzyskiewicz

Abstrakt

Komisja Europejska w planie rozwoju europejskiego obszaru edukacji wpisała tworzenie tzw. Akademii Nauczycielskich w ramach projektów Erasmus+. Celem artykułu jest rozpoznanie sieci współpracy jako strategii radzenia sobie z problemami początkujących nauczycieli w procesie ich tranzycji do zawodu. Autorzy analizują działania międzynarodowej społeczności edukacyjnej (projekt Digital TA) składającej się z przedstawicieli pięciu krajów: Belgii, Czech, Hiszpanii, Irlandii, Polski i odnoszą je do założeń projektów Akademii oraz dotyczących budowania uczącej się społeczności. Autorzy wskazują na mechanizmy budowania sieci współpracy w utworzonej platformie cyfrowej, przygotowanej z wykorzystaniem metodologii uczenia się opartego na rozwiązywaniu problemów (PBL), mentoringu i uczenia się w pracy, studium przypadków oraz cyfrowych narzędzi do wspomagania autorefleksji nauczyciela.

Słowa kluczowe:

sieć współpracy, początkujący nauczyciel, mentoring, platforma edukacyjna, Akademie Nauczycielskie Erasmus+

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szplit, A., Prola, T. A., Iturriaga, J. A., Flores, E. S., Fraga, L., & Brzyskiewicz, S. (2024). Budowanie międzynarodowej sieci naukowców i praktyków na przykładzie projektu Digital TA. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 634(9). https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.8982

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.