Opublikowane: 2022-01-30

Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych

Amanda Błaszczak

Abstrakt

Współcześnie wykorzystywanie metody treningu uważności u dzieci i młodzieży zmagających się z ADHD jest mało znanym zjawiskiem. Celem tego artykułu jest próba omówienia mindfulness jako przykładowej metody wspierającej, która może być wykorzystywana nie tylko u dzieci czy młodzieży z ADHD, lecz także u rodziców oraz nauczycieli. Praca prezentuje najważniejsze kwestie związane z treningiem uważności. Badania dowodzą, że praktykowanie koncentracji uwagi przyczynia się do zmniejszenia objawów związanych z ADHD u dzieci i młodzieży, jak i odgrywa istotną rolę w leczeniu innych zaburzeń u osób dorosłych. Mindfulness staje się ważną metodą o charakterze terapeutycznym, której regularne praktykowanie przyczyna się do polepszenia stanu psychicznego, a tym samym fizycznego jednostki.

Słowa kluczowe:

ADHD, dziecko, mindfulness, rodzic

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Błaszczak, A. (2022). Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 606(1), 18–28. https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.7163

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.