Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na jedną z coraz bardziej popularnych metod wsparcia zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, czyli terapię akceptacji i zaangażowania (Acceptance and Commitment Therapy, ACT). W pierwszej części prezentowanej pracy zdefiniowano kategorię pojęciową zdrowia psychicznego, uwzględniając komponenty odpowiadające za dobrostan jednostki, a także opisano najważniejsze grupy czynników przyczyniających się do powstawania zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. W dalszej części pracy dokonano również charakterystyki wybranych zaburzeń. W drugiej części tekstu zaprezentowano metodę terapii akceptacji i zaangażowania ze szczególnym uwzględnieniem jej teoretycznych założeń, a następnie ukazano praktyczne wykorzystanie ACT u dzieci i młodzieży. Badania dowodzą, że jej regularne praktykowanie znacząco przyczynia się do zmniejszenia objawów związanych z występowaniem różnych zaburzeń psychicznych, dlatego też warto zapoznać się z nią bliżej.
Błaszczak, A. (2023). Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) jako metoda wsparcia wybranych zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 617(2), 16–25. https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.2873