Opublikowane: 2023-07-30

Hydroterapia jako przykład metody wspierającej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD)

Amanda Błaszczak

Abstrakt

Współcześnie wykorzystywanie metody hydroterapii u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu jest mało znanym zjawiskiem. Celem tego artykułu jest próba omówienia hydroterapii jako przykładowej metody wspierającej, która może być wykorzystywana u dzieci, a także młodzieży ze spektrum autyzmu. Praca prezentuje najważniejsze kwestie związane z metodą hydroterapii. Badania dowodzą, iż dzieci oraz młodzież ze spektrum autyzmu w mniejszym stopniu podejmują aktywność fizyczną niż ich zdrowi rówieśnicy. W rezultacie może to doprowadzić do powstawania problemów zdrowotnych. Regularny ruch przyczynia się do lepszego samopoczucia psychicznego, jak i fizycznego jednostki. Stosowanie hydroterapii przynosi wiele pozytywnych efektów, dlatego też warto zapoznać się z nią bliżej.

Słowa kluczowe:

ASD, dzieci, hydroterapia, młodzież

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Błaszczak, A. (2023). Hydroterapia jako przykład metody wspierającej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD). Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 622(7), 17–27. https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.9177

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.