Bauman, Z. (2004). Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warszawa: Agora.
Google Scholar
Beck, U. (2002). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Beck, U. (2012). Społeczeństwo światowego ryzyka. W poszukiwaniu utraconego bezpieczeństwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Castells, M. (2013a). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Castells, M. (2013b). Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Castells, M., Himanen, P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Google Scholar
Czapiński, J., Panek, T. (2011). Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
Google Scholar
Galas, B. (2013). Anomia, lęk, pragmatyzm vs patriotyzm. Młoda generacja wobec zmian. Warszawa: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Galas, B. (2018). Społeczna przestrzeń edukacji cyfrowej w świetle dyskursów współczesnej socjologii. In: Tanaś, M., Galanciak, S., (ed.). Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja. Mistrz i uczeń w cyberprzestrzeni. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Galas, B. (2020). Zmiana kulturowa w warunkach rewolucji cyfrowej a edukacja. In: Tanaś, M., Galanciak, S., (ed.). Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja. Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Galas, B. (2019). Przemiany mentalności w warunkach zmiany kulturowej. In: Galas. B., Wyleżałek, J. (ed.). Polityka i władza – przemiany mentalności – edukacja społeczna. Szkice z pogranicza socjologii, psychologii społecznej i edukacji. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Google Scholar
Galanciak, S. (2017). Realne wspólnoty medialne? Media w roli narzędzia integracji kulturowej i społecznej. In: Galanciak, S., Siwicki, M., Czarkowski, J. (ed.). Na krawędzi. Szkoła przed ekranem. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Giddens, A. (2001). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Giddens, A. (2006). Przemiany intymności: seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kargulowa, A., Kwiatkowski, S., Szkudlarek, T. (2005) (ed.). Rynek i kultura neoliberalna a edukacja. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Kojs, W., Rostańska, E., Wójcik, K. (2014) (ed.). Edukacja i gospodarka w kontekście procesów globalizacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Kwieciński, Z. (2012). Rynek edukacyjny a demokracja – sprzeczne wyzwania. In: Kwieciński, Z. Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Lombard, D. (2009). Globalna wioska cyfrowa. Drugie życie sieci. Ewolucja społeczeństwa sieciowego od telegrafu do Web 2.0. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Ltd.
Google Scholar