Refleksyjność jest jedną z najważniejszych kompetencji umysłowych współczesnego człowieka. Szczególna odpowiedzialność ciąży na nauczycielach bowiem to oni jako pierwsi dokonują selekcji i przetwarzania informacji napływających z różnych źródeł z których czerpią wiedzę dzieci i młodzież. Poprzez swoje kompetencje w zakresie wnikliwej analizy, docierania od źródeł wiedzy, przetwarzania, kwantyfikowania, interpretowania i selekcjonowania są pośrednikiem między światem zewnętrznym a wewnętrznym stanem umysłu uczniów. Mając kompetencje z zakresu refleksyjności sami posiadają zdolność do głębokiego namysłu nad stanem i źródłem swojej wiedzy. Artykuł podejmuje problematykę i prezentuje, że zawód nauczyciela skupia wszystkie wymagania dotyczące kompetencji refleksyjności, umiejętności związanej z analizowaniem własnych doświadczeń, myśli i działań w celu lepszego rozumienia siebie, innych osób oraz sytuacji, w których znajdujemy się będąc w środowisku szkolnym.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share