Opublikowane: 2025-06-06

O roli konstruktywizmu w edukacji dorosłych

Walentyna Wróblewska

Abstrakt

W artykule zaprezentowano główne założenia konstruktywizmu, które uznaje się współcześnie za wiodącą teorię wiedzy i kształcenia. Zwrócono uwagę na charakterystyczne cechy uczenia się dorosłych, gdyż wyzwaniem dzisiejszych czasów jest edukacja przez całe życie. Przyjmując założenia paradygmatu konstruktywistycznego i specyficzne cechy dorosłych uczących się wskazano na rolę tej teorii w uczeniu się i nauczaniu osób dorosłych.

Słowa kluczowe:

edukacja dorosłych, konstruktywizm, uczeń, nauczyciel, edukacja ustawiczna

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wróblewska, W. (2025). O roli konstruktywizmu w edukacji dorosłych. Edukacja Zawodowa I Ustawiczna, (9). https://doi.org/10.71358/ezu.2232

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.