Podstawowy wymiar pracy wyraża się nie tylko w tym, że człowiek jest podmiotem pracy, ale przede wszystkim w tym, że człowiek spełnia się poprzez pracę. Nasza osobowość przejawia się w pracy, a poprzez pracę ta osobowość jest uzupełniana i doskonalona. Edukacja przez pracę i do pracy jest procesem długotrwałym i złożonym, rozpoczynającym się od najmłodszych lat, którego głównym celem jest wytworzenie w świadomości człowieka poczucia obowiązku uczestnictwa w społecznym procesie pracy. Odpowiednie przygotowanie fizyczne i psychiczne, a także podstawowe umiejętności moralne i praktyczne oraz organizacyjne są warunkiem koniecznym do dalszej efektywnej i zorganizowanej pracy. Artykuł ilustruje znaczenie pracy dla kształtowania osobowości człowieka oraz wskazuje postulaty mające na celu poprawę sytuacji edukacyjnej w obszarze działalności praktycznej i praktyk uczniów i studentów.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share