W artykule uzasadniono celowość wzmacniania ekologizacji treści kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów instytucji kształcenia zawodowego (zawodowego i technicznego) poprzez realizację idei koncepcji zrównoważonego rozwoju. Uwypuklono główne zapisy tej koncepcji, które powinny zostać uwzględnione w treściach kształcenia przyszłych specjalistów. Wskazano na możliwe do wdrożenia sposoby integrowania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i doskonalenia zawodowego przyszłych specjalistów. Należą do nich między innymi kształtowanie światopoglądu w oparciu o koncepcję zrównoważonego rozwoju za pomocą materiałów edukacyjnych o przedmiotach zorientowanych ekologicznie oraz wprowadzenie nowych podejść do edukacji zawodowej na rzecz zrównoważonego rozwoju, podejść realizujących możliwości podmiotów usług edukacyjnych w zakresie realizacji ekologizacji kształcenia zawodowego w okresie powojennym.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share