Opublikowane: 2025-06-06

Ekologiczne kształcenie zawodowe przyszłych specjalistów w kontekście powojennej odbudowy na Ukrainie

Tetiana Herliand

Abstrakt

W artykule uzasadniono celowość wzmacniania ekologizacji treści kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów instytucji kształcenia zawodowego (zawodowego i technicznego) poprzez realizację idei koncepcji zrównoważonego rozwoju. Uwypuklono główne zapisy tej koncepcji, które powinny zostać uwzględnione w treściach kształcenia przyszłych specjalistów. Wskazano na możliwe do wdrożenia sposoby integrowania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i doskonalenia zawodowego przyszłych specjalistów. Należą do nich między innymi kształtowanie światopoglądu w oparciu o koncepcję zrównoważonego rozwoju za pomocą materiałów edukacyjnych o przedmiotach zorientowanych ekologicznie oraz wprowadzenie nowych podejść do edukacji zawodowej na rzecz zrównoważonego rozwoju, podejść realizujących możliwości podmiotów usług edukacyjnych w zakresie realizacji ekologizacji kształcenia zawodowego w okresie powojennym.

Słowa kluczowe:

ekologizacja kształcenia zawodowego, osoby poszukujące edukacji, zrównoważony rozwój, proekologiczne technologie pedagogiczne, kompetencje, szkolenia, kształcenie zawodowe (zawodowe i techniczne)

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Herliand, T. (2025). Ekologiczne kształcenie zawodowe przyszłych specjalistów w kontekście powojennej odbudowy na Ukrainie. Edukacja Zawodowa I Ustawiczna, (9). https://doi.org/10.71358/ezu.2228

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.