W artykule przeanalizowano przedstawione w literaturze naukowej i metodologicznej współczesne podejścia do organizacji kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a mianowicie osób z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego. Zwrócono uwagę na specyfikę organizacji edukacji włączającej w instytucjach edukacyjnych na różnych poziomach: średnim ogólnokształcącym, zawodowym (zawodowo-technicznym) i zawodowym szkolnictwie wyższym. Autorzy analizują ramy prawne regulujące działalność instytucji edukacyjnych w zakresie świadczenia usług edukacyjnych osobom ze specjalnymi potrzebami. Zaprezentowano treść i specyfikę pracy integracyjnych centrów zasobów do kompleksowego badania dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego. Przeprowadzono badanie współczesnych wyzwań w kształceniu zawodowym nauczycieli do pracy w klasach w szkołach średnich, przeanalizowano skuteczne strategie nauczania i ujawniono perspektywy wprowadzenia edukacji włączającej do kształcenia pedagogicznego przyszłych nauczycieli.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share