Artykuł ukazuje wyniki badań stanowiące część obszernego projektu badawczego, którego inne obszary zostały ukazane w innych mojego autorstwa artykułach. Badania ukazują proces społecznego uczenia się uczestnictwa społecznego rodzin osób z niepełnosprawnością intelektualną w wyjątkowej przestrzeni jaką jest teatr. Badania były prowadzone w latach 2018-2023. Były to badania jakościowe, prowadzone metodą etnograficzną, techniką wywiadu. Prowadzone w profesjonalnym, zawodowym teatrze, do którego rodzina wraz z osobą z niepełnosprawnością przychodzi na realizowane zajęcia teatralne. Artykuł ukazuje także przegląd literatury oraz aktualność społecznego uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem teorii społecznego uczenia się Alberta Bandury. Teoria ta pokazuje wraz z wynikami badań, że proces uczenia się społecznego wiąże się z warunkowaniem sprawczym. Jednocześnie istotna jest modulacja zachowań odbywając się poprzez pozyskiwane informacje z otoczenia. Proces uwarunkowany jest poznawczo.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share