Artykuł porusza problem podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych przez młodzież, w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku pracy. Celem artykułu jest zidentyfikowanie kontekstu podejmowania decyzji edukacyjno-zawodowych oraz kluczowych kompetencji przyszłości, które mogą wspomóc adolescentów w skutecznym funkcjonowaniu na rynku pracy. Autorka poprzez teoretyczny przegląd literatury, raportów i dostępnych badań, dokonała analizy aktualnych prognozy dotyczących kompetencji i zawodów przyszłości. Wyniki wskazują na potrzebę kształtowania takich kompetencji jak krytyczne myślenie, elastyczność poznawcza, umiejętność pracy zespołowej, przedsiębiorczość i zaawansowane kompetencje techniczne. Zdaniem autorki, rozwijanie tych umiejętności ma szansę umożliwić młodzieży lepsze dostosowanie się do zmian na rynku pracy. Artykuł wskazuje na znaczenie kształtowania kompetencji przyszłości, co może pomóc zarówno edukatorom, jak i rodzicom w przygotowaniu młodzieży do wyzwań zawodowych.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share