W niniejszej pracy przedstawiamy wyniki teoretycznych badań pedagogicznych, których celem było określenie teoretycznych, politycznych i ideowych trendów przenikających latynoamerykański obszar edukacyjny od końca XX wieku do początku trzeciej dekady XXI w. – a więc czasu, w którym możliwe było uzyskanie wsparcia dla rozwoju nowych paradygmatów w edukacji regionalnej, w szczególności w kontekście analizy epistemologii Południa i złożoności edukacyjnej. Autorzy stwierdzili, że od końca XX wieku do początku trzeciej dekady XXI wieku na edukację LATAM wpływają lewicowe tendencje teoretyczne, polityczne i ideologiczne, które opowiadają się za rozwojem tzw. Południa pełnego kultywowania i ochrony tradycji. Z drugiej strony, jako jej alternatywa, od końca XX wieku kształtowała się złożoność edukacyjna wraz z wizją zracjonalizowanego i laickiego życia społecznego, tworząc nowe paradygmaty edukacji w regionie.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share