Opublikowane: 2025-06-06

Skuteczność interakcji zawodowej nauczycieli szkół podstawowych w kształceniu kompetencji badawczych uczniów

Nataliia Ivanytska

Abstrakt

W artykule opisano kierunki badań i doskonalenia współczesnych profesjonalnych interakcji online i offline nauczycieli placówek oświatowych ogólnokształcących dla organizacji działalności badawczej uczniów szkół podstawowych i podstawowych w warunkach reformy oświaty. Udowodniono, że głównymi stosowanymi metodami były ogólne metody naukowe, analiza dokumentów, statystyka standardowa i analiza czynnikowa. Skuteczność wybranych nowoczesnych form interakcji nauczycieli wykazano na podstawie uzyskanych głównych rezultatów: sesji facylitacyjnej, kawiarni świata i talk shopu. Udowodniono, że współpraca online i offline nauczycieli szkół podstawowych i podstawowych przyczynia się do kształtowania kompetencji badawczych uczestników procesu edukacyjnego. Sprawdzono skuteczność wybranych form i metod profesjonalnej interakcji online i offline nauczycieli szkół podstawowych i podstawowych wchodzących w skład grupy eksperymentalnej w porównaniu z tradycyjnymi formami współpracy zawodowej nauczycieli grupy kontrolnej. Ustalono, że dla eksperymentalnej grupy nauczycieli występuje pozytywna dynamika w kształtowaniu się komponentów kompetencji naukowo-badawczych, które wcześniej podkreślano jako potencjał do dalszego rozwoju kompetencji: poziom kształtowania kompetencji projekcyjnych, psychologicznie cyfrowych, Wzrosły komponenty aksjologiczne, poznawcze.

Słowa kluczowe:

edukacja, innowacyjne nauczanie, nauczyciele, rozwój

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ivanytska, N. (2025). Skuteczność interakcji zawodowej nauczycieli szkół podstawowych w kształceniu kompetencji badawczych uczniów. Edukacja Zawodowa I Ustawiczna, (9). https://doi.org/10.71358/ezu.2189

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.