W artykule opisano kierunki badań i doskonalenia współczesnych profesjonalnych interakcji online i offline nauczycieli placówek oświatowych ogólnokształcących dla organizacji działalności badawczej uczniów szkół podstawowych i podstawowych w warunkach reformy oświaty. Udowodniono, że głównymi stosowanymi metodami były ogólne metody naukowe, analiza dokumentów, statystyka standardowa i analiza czynnikowa. Skuteczność wybranych nowoczesnych form interakcji nauczycieli wykazano na podstawie uzyskanych głównych rezultatów: sesji facylitacyjnej, kawiarni świata i talk shopu. Udowodniono, że współpraca online i offline nauczycieli szkół podstawowych i podstawowych przyczynia się do kształtowania kompetencji badawczych uczestników procesu edukacyjnego. Sprawdzono skuteczność wybranych form i metod profesjonalnej interakcji online i offline nauczycieli szkół podstawowych i podstawowych wchodzących w skład grupy eksperymentalnej w porównaniu z tradycyjnymi formami współpracy zawodowej nauczycieli grupy kontrolnej. Ustalono, że dla eksperymentalnej grupy nauczycieli występuje pozytywna dynamika w kształtowaniu się komponentów kompetencji naukowo-badawczych, które wcześniej podkreślano jako potencjał do dalszego rozwoju kompetencji: poziom kształtowania kompetencji projekcyjnych, psychologicznie cyfrowych, Wzrosły komponenty aksjologiczne, poznawcze.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share