Opublikowane: 2025-02-18

SZTUCZNA INTELIGENCJA JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE SAMOKSZTAŁCENIE I NAUCZANIE. WYJAŚNIENIE KLUCZOWYCH POJĘĆ, WEKTORY WYKORZYSTANIA

Sergo Kuruliszwili

Abstrakt

Artykuł opisuje poszerzający się zakres wykorzystania sztucznej inteligencji (SI) w edukacji, koncentrując się na jej potencjale personalizacji procesów nauczania i uczenia się oraz na możliwościach wspierania nauczycieli w ich pracy dydaktycznej i administracyjnej. Niniejszy tekst identyfikuje kluczowe okresy i przełomowe momenty rozwoju SI, które wpłynęły na jej obecne zastosowanie w sektorze edukacyjnym, systematyzuje kluczowe pojęcia z nią związane oraz omawia rożne metody jej implementacji w tej dziedzinie. Wskazuje na takie możliwości narzędzia, jak: tworzenie zindywidualizowanych interaktywnych asystentów procesu samokształcenia, zestawów zadań i quizów, automatyzacja oceny prac studenckich, personalizacja materiałów dydaktycznych i analiza danych edukacyjnych.

Słowa kluczowe:

sztuczna inteligencja (SI), historia SI, Artificial General Intelligence (AGI), Artificial Super Intelligence (ASI), technologie edukacyjne, analiza danych w edukacji, adaptacyjne systemy nauczania, procesy edukacyjne

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kuruliszwili, S. (2025). SZTUCZNA INTELIGENCJA JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE SAMOKSZTAŁCENIE I NAUCZANIE. WYJAŚNIENIE KLUCZOWYCH POJĘĆ, WEKTORY WYKORZYSTANIA. Edukacja Zawodowa I Ustawiczna, (8). https://doi.org/10.71358/ezu.1895

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.