Opublikowane: 2025-02-14

PEDAGOGICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY URZECZYWISTNIANIA WARTOŚCI POKOJU

Marta Ślusarczyk

Abstrakt

Poniższy artykuł przedstawia pedagogiczne i psychologiczne ujęcie działań na rzecz pokoju. Podkreśla istotność wartości jaką jest pokój. Opisuje edukację dla pokoju oraz wprowadza, na polską płaszczyznę naukową, poddziedzinę psychologii, jaką jest psychologia pokoju. Nakreśla znaczenie obu tych działów nauk o człowieku, przedstawia ich rozumienie pokoju oraz podstawy teoretyczne leżące u ich podstaw. Ukazuje także praktyczne zastosowanie teorii w działaniach podjętych przez przedstawicieli każdej z tych poddziedzin. Przybliża elementy łączące dane odgałęzienia pedagogiki i psychologii. Prezentuje także możliwość ich integracji na rzecz szerszego i pełniejszego działania w celu budowania, utrzymania i zaprowadzania pokoju zarówno w relacjach międzynarodowych jak i w relacjach między grupami społecznymi oraz jednostkami.

Słowa kluczowe:

pokój, edukacja dla pokoju, psychologia pokoju, integracja pedagogiki i psychologii

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Ślusarczyk, M. (2025). PEDAGOGICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY URZECZYWISTNIANIA WARTOŚCI POKOJU. Edukacja Zawodowa I Ustawiczna, (8). https://doi.org/10.71358/ezu.1873

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.